fredag, januari 02, 2009

Vinterbilder

Lätt inspirerad av Lotta, tog jag ut kameran i det vackra vädret idag. Hennes frostbilder kan jag dock inte matcha - dels beroende på att vi uppenbart inte har samma mängder frost i Skåne som i Boråstrakten, dels av rent tekniska skäl dvs kamerakapacitet...
































































Passade även på att försöka ta ett par porträttbilder på bröderna bus, lättare sagt än gjort. Till Otto, som annars brukar kunna bli rätt söt på bild, ville jag säga "men le lite då". Hampus å andra sidan, vägrade att titta in i kameran. Jag vet inte om han på ålderns höst börjar få problem med ögonen och inte gillade att få solen rakt i dem?





























Försökte ta några "actionbilder" också men lågtstående januarisol och motljus blev ingen direkt "hit". Och att fånga hundarna "i farten" är inte det enklaste. En systemkamera står som sagt på önskelistan men just nu är det ju annat som är viktigare...




2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att alla dina bilder var superfina. Gillar bilden på Hampus när han tittar uppåt.
Ia

Unknown sa...

Äsch Otto är ju söt även när han inte ler mot kameran! Kul med actionbilder tycker jag, alla bilder förresten!