fredag, januari 02, 2009

Vinterväder

Igår orkade solen verkligen fram genom molnen. Jag och hundarna fick en härlig promenad på "vår" skogsrunda. Dock hade vi en barnfamilj med vidhängande Jack-Russell-terrier som kom till parkeringen precis före oss. Att bli gående bakom dem var ingen direkt "hit" även om jag valde det framför risken att gå rundan åt andra hållet och riskera att möta dem. Är det någon typ av hund som Otto har lite svårt för, så är det just JR-terriers... Finns 2 st i grannskapet som gärna "pekar finger" åt honom, och det har satt sig kan man säga. Efter ungefär halva rundan vek familjen i alla fall av, oklart om de tänkte stanna i skogen längre än jag eller om de insåg att det var bättre att låta mig passera.

På eftermiddagen tog jag mig ut på en joggingrunda, eftersom Otto varit lite dålig i magen så blev det en hundfri sådan. Märkligt så mycket "lättare" det är med lite sällskap?! Men runt kom jag i alla fall så nu är jag igång igen.

Om man ska prata om nyårslöften så är det ju att komma igång med löpträningen igen. Och så en sak till - att försöka få ordning på mitt sockerberoende. Den senaste tiden - redan före helgerna - har jag ätit på tok för mycket godis och andra sötsaker. Dock - eftersom de första veckorna i januari blir tuffa på jobbet, så tänker jag inte ta tag i det problemet förrän i februari. Jag skulle gissa att det är ungefär lika korkat för en rökare att bestämma sig att sluta precis när en superstressig period börjar... Man får känna sina begränsningar!

Idag är det KALLT. Imorse när vi steg upp visade termometern på -11,5 grader och eftersom givaren sitter precis vid husväggen brukar det betyda att verkligheten är ytterligare någon minusgrad. Solen skiner dock från klarblå himmel så det ska vi utnyttja, jag och hundarna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha! Då är det kallare i Skåne än här. :)

Anonym sa...

Oj vad kallt, vi hade 9 grader och det tyckte jag kändes. Vår lilla Q-ling satt tassarna utanför dörren men vände direkt och gick in igen, så även han måste ha tyckt att det var kallt.
Vi har också en JR-terrier i området som nästan ingen annan hund gillar, konstigt men de är rätt så gåpåiga.
Ia