torsdag, januari 08, 2009

Intressant...

Just nu står TVn på och visar en dokumentär om USA och amerikanernas vapen... Alldeles nyss talades det om att det är större chans/risk att man hittar en vapenhandlare än en McDonalds-restaurang i USA. Skrämmande...!

Idag och igår har det varit full fart på jobbet. Väglaget har förhindrat alla försök till att utöva mer krävande motion än hundpromenader på kvällstid. Igår var det dock en trivsam kombination av fullmåne och snö - det var faktiskt riktigt ljust trots att det var mörkt, så att säga!! Imorse hade vi ca 14 minusgrader, det var inte så kul... Fast ärligt talat har jag hellre minusgrader och vindstilla, än det vi har nu - plus och rejäl blåst. Det värsta just nu är att blåsten "slipar" alla isfläckar så det blir RIKTIGT halt. Urk!

Kvällens besök på klubben bestod mest i social samvaro för tvåbeningarna och lite föreningsadministrativt arbete. Jag hade nämligen upptäckt att jag hade en del synpunkter på ett av de inlämnade bidragen till verksamhetsberättelsen, så där blev det en del strykningar. Man ska komma ihåg vilken verksamhet det är man ska beskriva i en lokalklubbs verksamhetsberättelse - nämligen lokalklubbens! Och inte minst - vilket ÅR det handlar om! Vad som hände 2007 är totalt ointressant i verksamhetsberättelsen för 2008...

Vips råkade jag tydligen anmäla mig som frivillig att ta hand om ansvaret för PR/Info-kommittén också. Hm. Jag som skulle dra NER på verksamheten?! Nåja, det här handlar ju om sånt jag i praktiken har gjort ändå - skicka info om vår verksamhet till tidningarna i närområdet t.ex.

Det har även rasslat in några kommentarer på mina inlevererade svar på arbetsrättsuppgifter. Även i de fall där jag själv tyckte att svaren var lite "tunna" har jag ändock fått betyget "godkänd"! Jag vet inte om jag a) håller på att revidera min uppfattning om akademiska studier (OK, det här ÄR bara en grundkurs) eller b) det är min egen "press" på mig själv som har reviderats?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Här var det Icebug-kängor på för att jag skulle kunna ta mig 15 meter till brevlådan och hämta tidningen. Nej, det här vädret är det värsta...

Lime sa...

Gör som jag, skaffa skridskor. Blev 90 minuter på Norrviken idag.

Bibbi sa...

Nu kryllar det inte precis av lämpliga skridskosjöar i den här änden av landet, så det är inget alternativ. Och nu har isen töat bort igen...