söndag, januari 04, 2009

Isgata

Eftersom vi igår begåvades med först blötsnö/regn och sedan minusgrader, har den asfalterade cykelvägen här utanför förvandlats till en bokstavlig isgata. Mitt planerade långpass blev raskt reducerat till knappt hälften, när jag insåg att inte ens planen att springa vid sidan av asfalten höll. Det var lika isigt där. Nåja, jag kom ut och fick lite fart på benen, bättre än inget som vi brukar säga...

Nu har solen orkat fram bakom molnen, så efter lunchfikat är det dags för hundpromenad!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Akta dig för isen!!! 2 mil på kryckor tror jag inte är så skoj tyvärr.

Bibbi sa...

Nä, jag tar det vackert nu... Imorgon är det utlovat plusgrader igen så jag hoppas kunna göra ett nytt försök då. Det är is, is, is överallt! Och jag tänker inte köpa icebug-skor bara för detta...

Och jag GÅR ju fortfarande, enligt Globalsat med en snitthastighet på 5-6 km/h, så i värsta fall får jag väl GÅ runt varvet. Borde ta 4-5 timmar alltså... :-)

Unknown sa...

Man lär kunna gå till en däckverkstad och pilla i några dubbar för en billig peng... Fast isen ska väl försvinna snart förhoppningsvis.