torsdag, februari 04, 2010

Äntligen lite sol

Efter de senaste dagarnas envisa snöande är det inte utan att det är härligt att se att solen tittar fram ute! Dock uppstod nu ett litet bekymmer som i o f s alltid dyker upp när det blir "dagsmeja" efter envist snöande - nämligen lavinerna från vårt tak... Det är inget jag vill ha i huvudet, eller att de vuxna hundarna ska få i huvudet, men jag tror att både jag och jyckarna är smarta nog att hålla oss undan när det börjar "mullra". Däremot är jag lite orolig för Lazer! Den lille krabaten kan ju bli fullständigt mosad om det vill sig illa. Nu får det nog bli koppel på under rastningarna även inne på tomten, tills snön på taket har ramlat ner. Jag är för övrigt fullständigt fascinerad över denna lilla hunds förmåga att så totalt somna och koppla av. Det spelar liksom ingen roll om Hampus och Otto skäller på snöplogen eller förbipasserande som de råkar se genom fönstret (nej, inte tillåtet, men det sk*ter de högaktningsfullt i...), han sover som en stock ändå!!

Ikväll är det årsmöte på BK och jag har förberett protokollet så långt det är möjligt. Ett gammalt djungelknep som vi började tillämpa redan på Kanotförbundets årsmöten på 90-talet. Lite lättare idag dock, då de datorer vi hade då var lite mindre "bärbara" än dagens laptopar...

Inga kommentarer: