tisdag, februari 16, 2010

Miljöträning

Eftersom jag blev tvungen att göra en del arbetsmässiga insatser under valpledigheten, så har jag en del timmar att "plocka ut" vilket jag har gjort idag på förmiddagen, och tur var väl det. Först ut var besöket hos kiropraktorn, som är stor hundvän och vid mitt senaste besök, när jag berättade att vi beställt valp, beordrade mig att ta med valpen nästa gång jag skulle dit - vilket alltså var idag. Tur i oturen hade patienten/kunden efter mig ringt återbud på morgonen så vi hann gulla med Lazer förutom att knäcka min nacke och höft rätt. Den här gången hade det rört sig lite bäckenet igen. Det är inte utan att jag själv drar slutsatsen att när jag inte springer - dvs inte stretchar, för det gör jag inte efter hundpromenader även om jag faktiskt borde göra det - så knycklar kroppen till sig mer. Lazer har nu sett ännu fler bussar och lastbilar, en "dra-maten" och åkt hiss. Lite många intryck blev det ute (damen med dra-maten var mycket skum) men väl inne hos kiropraktorn bekymrade han sig verkligen inte om att det var en helt ny plats. Jaha, då är vi här, då ska vi väl vara det. Jag hade tagit med mig en leksak för att kiro skulle få jobba i fred med min kropp och därmed var Lazer ganska nöjd.

Därefter bar det iväg till stora shoppingcentrat, in på Telias butik och ut igen med en inspelningsbar digital-box à 50 kr/månad i 18 månader. Om det är smart att binda upp sig mer vet jag inte men Telia har funkat bra för oss hittills... Passade även på att göra några stödköp på Apoteket (japp, det gamla statliga, min fd arbetsgivare), Mekonomen (bilen ville ha mer spolarvätska) och inte minst - det är ju semmeldag idag! Riktiga kondissemlor är inköpta inför kvällen. Märkligt vad dessa få och små ärenden kunde ta tid, men så blev det. Nu ska jag ägna resten av dagen åt arbete. Bröderna bus får vara ute i hundgården så är det lite lugnare här inne för mig och lillebror.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Här har husse just skottat snö från hundgårdstaket (ja, halva har tak) så just nu är det ett snödjup på ca 1,5 meter i den halvan som inte har tak. Ingen hund där på lääänge...

Bibbi sa...

På en tomt vi emellanåt passerar (inte vårt "djävulshuset light") finns det en något rymningsbenägen tik. De har fårstängsel runt tomten - som är STOR. Undrar om ägarna är medvetna om att med snöns hjälp är snart stängslet bara 50 cm högt...