tisdag, februari 09, 2010

Hemsidor

Under ledigheten, när Lazer har sovit, har jag stundtals roat mig med att surfa runt på nätet en del - vilket jag inte gjort på mycket, mycket länge. Har faktiskt fullt upp med att hålla koll på de hemsidor som jag redan vet berör mig och bloggar jag följer, att "surfa runt" har jag inte tid med helt enkelt. Hur som, nu har det i alla fall blivit lite sånt av olika skäl. En sak som slagit mig är hur oerhört många det verkar vara som "håller hundkurser" på "privat" basis (alltså inte kopplat till någon hundklubb)... Finns det verkligen en så stor marknad så att alla dessa människor kan försörja sig på kurshållandet, eller finns det välbetalda äkta/oäkta hälfter som sponsrar, eller är det så att man gör detta vid sidan av ett "vanligt" jobb? Jag vet i alla fall att jag inte vill jobba med hund och hundträning på det sättet. Min erfarenhet av att blanda jobb och fritidsintresse har ju visserligen mest legat på det administrativa planet men det är inget för mig.

Inga kommentarer: