måndag, februari 01, 2010

Extra mycket blogg...

Det är nog viss risk att det kommer bli mer skrivet än vanligt här de närmaste veckorna... Nu har jag ju faktiskt en viss möjlighet att kasta mig ner vid tangentbordet när tankarna kommer, som jag inte riktigt har normalt.

Idag har jag lyckats slutföra ett av mina föreningstekniska "ångestprojekt" nämligen att få in HU-distriktets kontrolluppgifter till Skatteverket. Eftersom min företrädare på kassörsposten skött detta minutiöst, så var det inte mycket att be för, om det plötsligt inte kommer in en enda tror jag myndigheten skulle reagera. Efter mycket om och men lyckades jag idag skapa filer och skicka in, men sammanbrottet var nära ett tag när jag inte fick fram de önskade filerna. Tills jag kom på att jag i ett annat programsammanhang stött på problemet "spara INTE där systemet föreslår, om du kör Vista". Alltså valde jag en annan disk och hepp - problemet löst. Nu ska jag bara (hm) gå igenom bokslutet en gång till och sen är det dags att ringa revisorerna.

För en tid sedan hade vi ett snack på klubben om det här med att vara ledig och få dagarna att gå, jag tror jag nämnde det innan. Jag har då inga såna problem! OK, nu tar ju Lazer en hel del av min uppmärksamhet, i synnerhet när han är vaken. När han sover försöker jag göra sånt som är hyfsat tyst (för att inte väcka den sovande sötnosen) som att ladda tvättmaskinen och vika den torra tvätten, jobba vid datorn med diverse föreningsrelaterade saker, läsa en bok eller lösa korsord... Inga problem alls med sysselsättningen!

Jag har förresten gett upp tanken på att byta bloggplattform. Det blev alldeles för mycket jobb. Får väl försökta lägga till lite fler "gadgets" i marginalerna här istället...

Inga kommentarer: