fredag, februari 12, 2010

Inte mer snö nu!!!

Väderleksrapporten på radion varnar för mer snö i Skåne. Även jag som normalt sett gillar vinterväder på vintern, tycker att det räcker nu! Jag längtar faktiskt efter sommar, sol och värme... OK, idag har solen faktiskt visat sig, så den biten är ju lite på rätt väg. Dessutom har jag konstaterat samma sak som många andra bloggare - ljuset! Att faktiskt kunna gå ut med de vuxna hundarna när husse kommer hem och det är fortfarande LJUST ute!!

Vi har haft fikabesök idag, J med lilla S ("människovalp" på 10 månader ca) var här ett par timmar. S är förvisso hundvan då det finns 2 labradorer i familjen, men en så liten hund som Lazer var något nytt... Mitt i alltihop skulle dessutom batterierna i vårt larm bytas och vi hade bokat tid med installatör för detta idag eftersom jag ändå var hemma. Vuxna hundar fick gå ut i hundgården en stund, det blev rörigt nog med valp och besökare och installatör. Är nog lite bra att de inte glömmer bort att det finns ett "dagis" därute och får för sig att matte ska vara hemma på dagarna för all evighet nu...

Inga kommentarer: