torsdag, februari 18, 2010

Oväntat besök

Igår kväll höll vi på att bli med katt... eller nåja, det var (vad jag tror) en av grannens katter som ville flytta in hos oss! Grannen jobbar skift och antagligen hade väl kattkraken varit ute när h*n stack till jobbet, för plötsligt satt den utanför vår grind och jamade högljutt när jag kom ut med Lazer. Hade inte alls någon lust att låta honom leka med en katt så jag gick in efter Hampus som fick upplysa kissen om att den inte var välkommen - mina försök till "schas katta" funkade inte alls, utan katten var med mig ända fram till ytterdörren...

Ikväll har vi varit en sväng på klubben i snöyran. B körde lite med Otto och jag började med lite "sitt" med Lazer - mycket kort pass men ta mig tusan om det inte kändes som han fattade! Sen övade vi lite på att de två skulle kunna vistas i närheten av varandra, i koppel - dvs gick runt runt...

1 kommentar:

Lotta sa...

Det är det som är så härligt med valp; när man ser hur de små poletterna ramlar ner. :)