söndag, februari 14, 2010

Möte, snöpulsning och teknik

Pust - nu är mötessäsongen igång. Idag var det tävlingssekreterarträff i distriktet. Alltid är det något "matnyttigt" som dyker upp på dessa tillställningar så jag brukar försöka se till att delta. Att sen i stort sett hela dagen går åt, får man ju liksom stå ut med.

Vid hemkomst kände jag dock ett starkt behov av att komma UT i naturen så jag tog Otto och Hampus och gick vår "vanliga" runda här hemma. Den bestod till två tredjedelar (ungefär) av snöpulsning, vilket gjorde det hela mycket jobbigare än vanligt! Jag tror dock att både jag och hundarna trivdes med att låta musklerna jobba lite. Husse fick passa Lazer under tiden.

Ikväll har jag roat (?) mig med att installera ny skrivare. Vår gamla (nåja, SÅ fasligt gammal var den inte - men man får det man betalar för...) bläckstråleskrivare har under en längre tid betett sig ganska dåligt, man har fått vara glad om utskrifterna alls gått att läsa. Vi investerade alltså häromdagen i en liten färglaserskrivare istället, men först idag har jag haft tid/ork/kraft (stryk det ni inte tror på) att ta tag i installationen. Erfarenheten säger ju att sånt brukar ta lite tid, men den här gången gick det faktiskt förvånansvärt smärtfritt!

Inga kommentarer: