tisdag, januari 15, 2008

En bit på väg...

OK, nu ska jag avslöja (redan!) vad den ena av mina hemliga "nyårsönskningar" är. Jag har fått några olika förslag...

Vi har pratat om att bygga ut huset ända sen innan jag flyttade in. Och det är några år jag har bott här nu (jisses vad tiden går).

I höstas tog B kontakt med kommunens byggnadskontor och lyssnade av lite vad som gäller i vår del av kommunen. Denna första kontakt var i alla fall positiv och fram kom millimeterpapper och sen har det ritats. Och ritats... Jag skrev ut ansökningsblanketter för bygglov från kommunens hemsida. I förra veckan tog B tjuren vid hornen och pratade med vår närmaste granne, som skrev på medgivandet för den planerade åtgärden. I torsdags postade jag handlingarna. I fredags (!) ringde byggnadskontoret B för att få några kompletterande uppgifter. Och idag kom papprena med posten!! Så nu är vi i alla fall en bit på väg och jag vågar "prata högt" om detta...!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt, grattis! Då är ni iaf en bra bit på väg och det är "bara" resten kvar, dvs själva byggandet. ;-)

Unknown sa...

Vad kul! Även om det inte är nån dröm att bo på en byggarbetsplats direkt så är det desto mer drömlikt då det är klart!!
Svarade dig angående apoteket på min blogg - tack för tips:)

http://hjordis72.spaces.live.com/