torsdag, januari 31, 2008

Träning ger färdighet?!

Imorse var det minusgrader. Och ispansar på bilrutorna... och halt på vägen... Det tog alltså lite längre tid än vanligt att ta sig till stationen från hemmet och - något vanligare - så fick jag leta parkeringsplats. När jag plockat ut väskan ur bilen och slår igen dörren hör jag - tåget...! Då är jag alltså ett kvarter (de är förvisso små på den här platsen, kvarteren alltså) från perrongen. Snabb överläggning med mig själv - springa, eller ge upp och kasta in prylarna i bilen igen och köra?! Snål (bensinpriset känner ni ju alla till) och miljömedveten (??) och lojal med min arbetsgivare, så tog jag det "långa benet före" och sprintade iväg mot plattformen. Precis när utropet "Dörrarna stängs" kom, så flög (ja, jag menar flög...) jag in genom dörrarna med ett språng värdigt en... längdhoppare (vilket jag aldrig varit någon vidare). Något andfådd, milt sagt, men det gick ändå snabbt över. Vågar man tro att det redan börjar bli lite positiva effekter av min återupptagna löpträning?!

1 kommentar:

Unknown sa...

Tror jag visst att du vågar! Heja heja!