onsdag, januari 09, 2008

Lugnet före stormen?

Började titta i almanackan i samband med att vi skulle boka ett möte med freestylekommittén. Jag som hade tänkt mig att våren skulle bli lite lugn. Jo hejsan. Helgerna bokas in sakta med säkert.

Det har dock varit rätt lugnt nu i samband med helgerna, vi har ju inte ens tränat särskilt mycket hund mer än lite enklare övningar hemma och ute på promenad. Ja, Otto har ju fått jobba "på riktigt" vid jakt, men Hampe har väl ärligt talat inte blivit överaktiverad precis.

Nåväl, imorgon är det torsdag och träningskväll på BK. Ordnung, alltså, och dags att börja träna lite mer strukturerat igen. Funderar på om jag t.o.m ska göra ett litet program för de närmaste veckorna.

Helgen ska jag tillbringa med HU-distriktets kursledarutbildning. Puh.

"Och på jobbet går det också bra..." - kom på igår att jag måste sammanställa och försöka få ordning på en massa gamla protokoll som ska signeras. Urk. De är åtminstone skrivna, bara inte påskrivna. Annars har jag haft ett bra flyt de senaste dagarna. Skrivit minnesantecknignar direkt på de möten jag varit på och skickat ut till berörda direkt. Det går ju an när det är arbetsmöten och verkligen minnesanteckningar = inte så formellt. Nästa vecka börjas det igen med mer formella möten...

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Jag som hade tänkt mig att våren skulle bli lite lugn."

Det trodde du väl inte ens på själv? ;-)

Bibbi sa...

Nåja, frågan är om januari och februari räknas som "vår"? Den börjar väl först i mars?? :-)