onsdag, januari 23, 2008

Rubrik???

Igår var dagen fulltecknad på jobbet, jag stannade t.o.m en timme extra för att "hinna ikapp" lite av det jag tappade i måndags. Planen var att byta kläder på jobbet och sen åka direkt till BK, där B skulle ha kursavslutning (och bägge hundarna med sig). Förvirrad som jag är hade jag dock packat allt i väskan - utom "hundbyxorna" så de fick B ta med till klubben och så bytte jag om där istället. Vilket liv man lever... Fast det är klart, när hundarna gick på dagis i Sthlm så var det ju inget ovanligt att jag bytte om där på vägen till dåvarande BK.

På kursavslutningen så skulle bl.a. B visa lite agility med Otto. Den lille hunden ÄR så duktig, han är lyhörd och fokuserad! Skulle kunna bli bra i vilken hundsportgren som helst är jag helt övertygad om (nåja, kanske inte hundkapp då men det var väl inte det jag tänkte på).

Jag passade på att träna lite med Hampus också. Fritt följ - den här gången svängar åt höger/vänster. Testade ett par lägganden och jag tycker det går bra. Inkallning med ställande - där blev det något missförstånd för vid första försöket "hörde" uppenbarligen inte Hampus mitt kommando "stå". Han bara sprang... Nåja. Andra försöket gick bättre. Rutan - gick också riktigt skapligt. Hade återigen flyttat rutan rent "geografiskt" och lite vimsigt ut var det men in i rutan kom han redan på första försöket. Resterande skick gick lysande. Hm. Jag tror jag är nåt på spåren här med det här med att flytta runt rutan på planen (-erna)!

Inga kommentarer: