onsdag, januari 16, 2008

Planering som gick i stöpet

Nä, det handlar inte om bygget.

Idag hade jag planerat en joggingrunda, tanken är ju att jag ska komma igång med motionerandet igen - jag har dock insett mina begränsningar, på 17 veckor blir jag inte klar för att springa Göteborgsvarvet, så jag nöjer mig med att vara "coach" åt H där.

Men se det gick i stöpet. Husse hade nämligen lyckats förtränga det han måste ha sett under helgen - nämligen att nivån i fodertunnan började sjunka - tills jag påminde honom om detta imorse. Vad han inte var riktigt på det klara med var att nu var det akut. Dvs om ingen mat köptes idag, får hundarna svälta imorgon bitti. Detta kom han på när han kom hem, efter övertidsarbete. Till hans försvar ska sägas att han enligt egen utsago försökt - men då var butiken stängd... Det blev alltså för mig att ratta bilen mot Helsingborg där vi har vår "hundmatsbutik". Där sket sig min kvällsplanering kan man väl säga.

Eftersom husse skulle på möte så var det redan innan denna manöver klart att det var mitt jobb att ta rundan med hundarna efter jobbet. Den blev alltså försenad, till att börja med. Sen skulle jag hinna prata med mina föräldrar som är återkomna till Sverige efter 2 månader på Gran Canaria, innan det var dags för telefonmöte i SHUs Freestylekommitté kl. 20. Det blev lite tajt med tiden, men det gick. Joggingturen fick dock utgå ur programutbudet. Den tar vi... på fredag, kanske? Vill ju testa nya pannlampan i "skarpt läge" dvs under jogging, inte gång.

Inga kommentarer: