lördag, juni 28, 2008

Det känns...

...lite märkligt att det är lördag - och jag ska INTE till jobbet igen på måndag...!! Usch, det här låter ju som att jag verkligen avskyr mitt jobb, men det gör jag inte. Det har varit lite tufft de senaste veckorna bara. När man knappt vet från en dag till en annan vad man ska göra och var man ska vara, eller som vid ett tillfälle - får ett besked fredag eftermiddag som man tror ska styra de närmaste två veckorna, men på söndag kväll kommer motbud. Tja - på något vis har jag lärt mig att leva med detta, vilket jag garanterat haft STORA problem med för 5-6 år sedan. Det är väl någon form av personlig utveckling. Eller kanske har det med åldern att göra? I veckan som gick fick jag förresten höra att "nää - du kan inte vara över 30"... Hihi!!

Igår kväll slocknade jag, inte helt oväntat, snabbt på soffan. Husse (och Otto) var iväg och vakade på vildsvin så jag och Hampus nannade i varsin soffa! Vid halvett-tiden på natten kvicknade jag till, borstade tänderna och gick och la mig i sängen istället. Hade knappt mer än släckt lampan så kom husse hem. Och då ska Otto kolla vad matte gör... "Påhoppad" av en wachtel, blev jag. Puh.

Idag har vi (så här långt) kört 2 lass till tippen (det blir mycket "mög" när man bygger om/renoverar), beställt innerdörrar, köpt 2 armaturer till det blivande badrummet, beställt ett nytt filter till köksfläkten och när vi ändå var i el-butiken slog vi till på en SodaStream också. Vi släpar ju hem rätt mycket kolsyrat vatten - varför inte kolsyra kranvattnet istället...! Frågan är bara var den ska stå för vi har ju inte överdrivet mycket bänkyta i köket. Men det löser sig på något vis.

Närmast på programmet står disken och sen ska jag ta en långprommis med hundarna. Och så måste jag och Otto träna lite. På vad, återkommer jag till...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Semesterkoma! Passa dig för semesterförkylningen bara. Sätt klockan på alarm som vanligt till måndag morgon och stäng av den när den väsnas och ligg kvar - sköönt... :D

Mer maskiner i köket som gör karln glad betyder kanske snabbare väg till mer köksbänkar...? Hihi.

Anonym sa...

Jag som är Ramlösa-(miss)brukare av stora mått har också funderat på en Soda Stream. Men det stupar alltid på bänkytan... Du får väl berätta om det blir bra. :)

Bibbi sa...

mialena; eftersom karln ändå ska upp och jobba den här veckan så får jag inte sova ändå...

Båda: Vet inte om B blir gladare av maskinen men det är just Ramlösa vi släpar hem litervis... Bänkytan är extremt begränsad (mialena vet) så vi får se hur detta ska lösas, jag får fundera lite nu i veckan.

Unknown sa...

Visserligen, men själva idén att man kan ligga kvar, om så bara en kvart... :)