torsdag, juni 05, 2008

In the summertime...

Så här års är det verkligen härligt att "bo på landet". OK, många städer har verkligen sommarcharm också, Stockholm t.ex, men nyslaget hö, fågelkvitter, föl och kalvar i hagarna - ja det slår det mesta...! Japp, det är en härlig tid just nu! Syrenerna har blommat över och trädgårdens stolthet, clematis "The President" har slagit ut istället. Denna tjatar jag om varje år har jag märkt. Igår kväll roade jag nämligen med att läsa gammal blogg. Ganska kul faktiskt att gå tillbaka och se vad som hände och hur jag tänkte för nästan 2 år sedan!

Även idag blev det tidigt "flex-ut" från jobbet. Vi har ju inga egentliga halvdagar innan helgdag, men det är helt OK att ta ut flex.

Ikväll har vi haft skotträning på klubben. B la fram förslaget innan instruktörsmötet och tjosan här gick det undan - första gången direkt idag! Uppslutningen var inte jättestor men många har säkert inte nåtts av informationen ännu. Med tanke på hur många vi kunde ha på platsliggning med skott på TBK så förvånas jag lite över att så många säger att "vi har försökt, det kommer ändå ingen" på den här klubben. Hampus är ju inte direkt överförtjust i skott så på sätt och vis är det nog tur att vi aldrig har kommit ur appellen - det hade nog krävts en del träning för att få till platsliggning och budföring med skott!

Innan skotten körde jag lite fritt följ och rutan. Och minsann. Han kom in i rutan på första försöket (ja, targeten ligger där, men den är nu nerklippt till 1/16-dels musmatta så den syns inte). OK, det blev en liten omväg men dock! Körde också lite fjärr med "publiken" (husse och några till) strax bakom ryggen och DÅ blev det momentet svårt. Det är nåt med det där med folk bakom ryggen, helt klart. Att jag ska vara så dålig på att ta mig i kragen och verkligen TRÄNA detta.

Ikväll var det även min tur att göra en insats med "ungdomsgruppen" - nämligen att presentera grenen Freestyle. Berättade lite, visade några filmsnuttar och sen gick vi ut och övade på de obligatoriska rörelserna i klass I: Slalom, snurr och positionsarbete. Som tur var kom inte hela gruppen - då är de drygt 20 st... Det är ju mycket skolavslutningar och sånt nu i dagarna.

Idag kom även postorderpaketet jag beställde häromdagen. Det är bra med SMS-avisering! Nu ska jag bara prova kläderna och bli bedrövad över hur illa allting passar. ;-)

Inga kommentarer: