måndag, juni 16, 2008

Hissa och dissa...

Nu gör jag som en del bloggande vänner gjort före mig. "Lånar" Rix-Morronzoo's programpunkt "hissa och dissa".

Jag vill börja med att DISSA: Det förbenade munsår som gjorde entré i min ena mungipa igår. Med största sannolikhet är detta ett utslag av stress - just nu är det en sån där period när jag knappt vet vad jag gör från ena dagen till den andra på jobbet. Inte så lysande kul. I synnerhet inte för en strukturfascist...

Som en följd av detta måste jag dock HISSA: Compeeds nya munsårsplåster. Finns på apoteket. Lysande idé. Bara en nackdel - när såret sitter "runt" mungipan får det bli två plåster. Som tenderar att klibba ihop. Fördel - enligt min omgivning? - jag blir tvungen att hålla munnen stängd... ;-)

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag håller med om båda punkterna! (Fick ju en jättelik fläskläpp efter Varvet.) Plåstren är kanon, krämen är väl bra i sig men jag äter ju upp eländet...