torsdag, juni 26, 2008

Är det inte det ena...

... så är det det andra.

Idag var det månadstävlingsdags igen. Det var en väldigt liten månadstävling den här gången. 2 ekipage i lydnaden och 3 i brukset.

Jag hade bett att få en "dopad" ruta - dvs att tävlingsledaren skulle placera ut min target innan jag kom in och skulle köra programmet. Lite "dopad" var nog rutan redan innan det, eftersom jag var på klubben och tränade igår - och rutan ifråga fortfarande finns kvar uppmålad efter tävlingen för 2 veckor sedan. Nåja... Så här gick det:

Platsliggning - 10
Fritt följ - 8, sneda sitt, efter i vissa vändningar.
Platsläggande - 8, sakta ner
Inkallande m ställande - 5, lång sträcka för stå, dk för stå (jag kan lägga till: dåligt tempo efter stå, också)
Sändande med ställande - 9 (här hade vi som sagt tränat på precis den rutan igår + target på plats. Det blev inget tvärstopp och jag misstänker att det var det som gjorde att det rök en poäng...)
Apportering - 0, för många komm. (som sagt - är det inte det ena... återigen, efter framgången på tävlingen, händer det: ut, nosar, går och gör något annat - springer till rutan t.ex... - efter femtielva dk hämtar han dock in "föremålet")
Fritt hopp över hinder - 9,5, sätter sig lite långt bak (avslutet...)
Fjärrdirigering - 9, dålig resning i första sitt (ja, han "hukade" kan man väl säga, men han satt ju ändock upp så jag fann ingen anledning att "tjata")
Helhetsintryck - 9

Totalt räckte detta till 155 poäng! Och dagens domare ÄR domare. Det kändes dessutom riktigt bra om vi bortser från apporteringen. Så nu nöter vi på ett tag till och så får vi se om det kan bli en riktig tävling nån gång efter semestern.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dopad ruta... bra benämning, den ska jag komma ihåg. :)