onsdag, juni 04, 2008

Äntligen...

... kom jag ut på en liten joggingrunda igår. Och jo, det gör gott för humöret! Det är väl endorfinerna antagligen. Otto var med mig och sprang (Hampus är ju inte så road så han fick stå över den här gången, dessutom har han ju varit lite dålig i magen). Såg häromsistens något om "barmarksdraghundsgrenar" - alltså springa istället för att åka skidor. Kanske vore nåt att testa på framöver, om jag behöver nya utmaningar?!

Resten av kvällen blev det inte så mycket nyttigt gjort, vi grillade och åt...

Idag ägnar jag mig åt en sån där "ren produktionsinsats" som inte kräver så mycket tankearbete. Sammanställning av utvärderingarna från den senaste utbildningen i projektet. Exakt hur jag ska göra den i slutänden är jag nog inte riktigt på det klara med, men jag börjar glatt med att mata in alla uppgifter i ett excel-ark, så brukar man kunna leka med resultaten sen, i form av diverse tabeller, diagram och liknande. Vi får se var jag landar med detta!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kanske inte är så lika ändå, när allt kommer omkring...

Springa...?

Att nämna ordet "lek" i samma mening som "excel"?

Förstår ingenting. ;-)

Bibbi sa...

Lotta, kom ihåg mitt förflutna - jag har inte alltid sysslat med hundar... Och jag jobbar ju på en IT-avdelning så jag får ju inte bara syssla med ord, jag får ju ägna mig lite åt siffror med. Men jo, jag håller med - ord som "leka" och "excel" i samma mening är inte något riktigt normalt för min del heller.

Unknown sa...

Endorfiner är bra knark ja! Och gratis! :)
Draghund - med Otto då? Eller så får du skaffa en ny sort!