tisdag, juni 03, 2008

Teknikens under

Ibland är det lite obehagligt att vara så beroende av datorn - och nu syftar jag på arbetsredskapet. Jag jobbar ju som projektassistent/sekreterare vilket betyder att jag tillbringar mycket tid vid tangentbordet... För en vecka sen totalhavererade ju min bärbara jobbdator i samband med en "reparation". Nu är i stort sett alla delar utbytta i den och det värsta är väl det "klassiska": Hårddisken.

De flesta dokument finns ju sparade på "hemkatalogen" dvs ligger på en server, det var bara lite "privat krafs" jag hade liggande direkt på C: och det är sånt som jag har hemma också, så det var ingen katastrof. Men: Inställningar, små "insticksprogram", favoriter i Explorer... ALLT är borta. Möjligtvis kan det finnas en del av dessa saker kvar på den CD jag brände i vintras när jag skulle byta dator (att en nästan ny dator kan rasa ihop på det här viset är ju ett mysterium i sig bara det). Tusan så jobbigt allt blir!

1 kommentar:

Unknown sa...

Backup, backup, backup. Fy så trist att göra, men oj så nyttigt...