tisdag, juni 17, 2008

Nästan som en vanlig människa??

Nu ikväll har vi varit på marknad i kommunens huvudort... Det är som vanligt med marknader - mycket krimskrams, godis och en del annat ätbart. Vi brukar oftast komma hem med någon form av rökt korv, men den här gången blev det rökt sidfläsk och rökt lax. Eftersom B hade rastat hundarna när jag kom hem så kunde jag åka i "vanliga" kläder. Vilket antagligen gjorde att en och annan hundmänniska missade mig - kanske? Lite folk vi känner sprang vi förståss på.

Hundarna fick - bortsett från ovannämnda rastning - en vilodag idag. De har varit mer eller mindre risiga i magarna ett par dagar. En misstanke är att det är våra byggjobbares fel, då jag i lördags (japp, de var här även en lördag) kom på dem med att dela sitt förmiddagsfika med jyckarna i hundgården. Lite oklart vad det var de fick men jag misstänker - ben... antagligen inte "rätt" sorts ben heller.

Följande stycke kan kräsmagade hoppa över:
I natt totalhavererade Ottos mage - mitt i natten var tydligen grannen ute och rännde med sina hundar och då vaknade ju våra "kvarterspoliser". En stund senare kvicknade jag till och insåg att det luktade - hundskit, bokstavligen. Då hade det "runnit" något ur Ottos lilla bakdel utanför sovrumsdörren. Upp och tvätta/torka golv. Inte så kul kl. 3 på natten. Husse märkte ju inget utan sov vidare. Tills jag kom tillbaka in i sovrummet och konstaterade att lillebror varit i sängen och tydligen inte varit helt "ren" i rumpan... Bara att "sparka upp" husse - skicka ut honom med hunden, byta ut lakan osv... Pust. Innan jag sov igen var klockan en god bit över 4. Det är såna här gånger jag undrar hur barnfamiljer med småbarn, som bor i lägenhet utan egen tvättmaskin, får livet att fungera?! Jag gick ju bara ner och klämde in alla lakan i tvättmaskinen och startade den (så var det klart lagom när det var dags att stiga upp).

På jobbet har jag idag varit ute och åkt tåg, som omväxling till bussåkandet inom projektets ram. Vi har några testenheter ute för tågvärdar så jag var ute och noterade lite vad som hände under en tur fram och tillbaka över bron. 4 turister (oklart ursprung men de var inte skandinaver) upptäckte att det är ganska dyrt att åka tåg över bron... Det var nog kanske tur att vi inte förstod deras språk!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha! Den rubriken har du snott, från en blogg nära mig. (8/6) ;-)

Unknown sa...

Med tanke på alla fimparna de dräller omkring sig kanske de rent av har slickat i sig en sån eller två också... Vad jobbigt!

Bibbi sa...

Snott och snott... Lånat!! Glömde bara tala om var referensen kom ifrån.