onsdag, juni 04, 2008

Tidsoptimist??

Ibland börjar jag undra om jag håller på att utvecklas till en fullblodstidsoptimist. Inte så att jag kommer försent till tåg, möten och liknande, men för att jag tror att jag ska hinna så mycket mer på en viss tid, än vad jag i själva verket gör.

Ta nu ikväll t.ex:
Flexade ut en timme tidigare från jobbet för att hinna:
  • Ta en promenad med hundarna.
  • Springa en runda idag också.
  • Träna lite "ruta" med Hampus.
  • Förbereda morgondagens "föredrag" om freestyle på klubben, inklusive plocka fram filmmaterial och kolla att kanonen fungerar.
  • Diska.
  • Tvätta, hänga ut och plocka in (borde hinna torka nu när det är varmt och blåsigt).
  • Skriva protokollet från mötet i söndags.
  • Städa bland alla pappershögar...
  • Dammsuga.
  • Vattna lite.

Hur mycket av detta tror ni jag har hunnit...? Inte ens hälften - ännu (kvällen är ju dock inte slut ännu som tur är och B är på möte så jag kan härja fritt här hemma). Det där med kanonen och hitta filmmaterial tog överhanden. Nåja. Vi har en långhelg framför oss, och med tanke på bygget blir vi hemma = ingen husvagnsutflykt. Så kanske kan jag hinna ikapp lite då... (trodde jag inte det runt 1:a maj också??)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen mig – igen. Puh... :)

Unknown sa...

Eh - ja det är klart att du inte hinner allt det där på en timme! På hela helgen däremot... :)

Bibbi sa...

Lite mer än en timme hade jag ju på mig även om det var en "extra" timme i o m utflexningen...