lördag, juni 21, 2008

Skurar, åska, blåst och sol

Typiskt svenskt midsommarväder! En av mina kollegor drog till Peru på semester nu i veckan. Jag undrar hur midsommarvädret är där?

Tvätten räddades igår av att det på eftermiddagen sprack upp samtidigt som det blåste (och blåser) rejält. Inatt har det dock åskat och regnat igen.

Idag fick vi sovmorgon - Otto var lite sugen på att väcka husse & matte mellan 5 och 6 imorse som vanligt, men han gav sig ganska snabbt. Så "först" vid 7.30-tiden kravlade vi oss upp... Det finns ju alkoholfria alternativ, som Titti på RixMorronZoo brukar påpeka. Jag gillar inte ens snaps, så för mig är det inget problem att fira en tämligen stillsam midsommar.

Idag håller B åter på med bygget och jag sitter vid datorn och jobbar med lite "föreningsadministration" (förutom bloggandet). Eftersom vädret är lite halvdant så går det ju bra att med hyfsat gott samvete sitta inne! Dessutom finns jag på det här sättet hyfsat "till hands" om B behöver en extra hand eller så.

Inga kommentarer: