tisdag, augusti 14, 2007

2 år till

... får jag köra med min bil. Ja, den gick igenom besiktningen alltså, och det här var första besiktningen sedan registreringen. Vilket betyder att det är 2 år till nästa gång. Egentligen förstår jag inte varför man blir så nervös, en relativt ny bil som är servad enligt plan och "tjejkörd" (förra ägaren var också en kvinna) borde det ju inte vara några problem med. Och det var det ju inte heller. En reflektion jag gjorde var att besiktningsmannen var oerhört "snackig" och "om det är något du undrar så bara fråga". Har de gått på charmkurs, eller nåt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Alltid lika skönt med en avklarad besiktning. Här brukar f ö besiktningsmännen beordra "plats i hörnet vid kaffeautomaten". Förmodligen just för att slippa en massa frågor och prat...?

Bibbi sa...

Jag BLEV erbjuden kaffe, men eftersom min mage inte fixar kaffe före lunch (!) så avstod jag.

Just detta "undrar du något så fråga på bara" gjorde mig lite överraskad. Nu har jag ju visserligen skickat sambon med den gamla bilen de senaste 2 åren så det är 3 år sen jag var inne själv med nån bil men inte var den jag träffade då SÅ snacksalig?! Det kanske bara var ett ovanligt exemplar av besiktningsman, vad vet jag...