söndag, augusti 19, 2007

Idag kan jag inte skylla på värmen i alla fall

Ca 20 grader och mulet, ett utmärkt "Hampus-väder". Men någonting i uppladdningen blev galet den här gången... Jag kan nog räkna upp ett antal saker som kanske inte var så smarta inför denna tävling, såväl de senaste dagarna som under tävlingen idag. Köttbullar som extern belöning blev nog "för mycket" för vid ett par tillfällen fattade nog JAG i vilken riktning herrn var på väg...

Nåväl, vi fick ihop 101,5 poäng och de fördelade sig så här:
Platsliggning 10 (skönt att NÅGONTING sitter ordentligt i alla fall?)
Fritt följ 6,5 - snett sitt, position, pendlar, dk (herrn flöt iväg REJÄLT när språngmarschen skulle bli vanlig marsch...)
Läggande 7 - släpar något, något sakta ner (ja - vad ska man säga...)
Inkallande med ställande 0 (här var det någon form av hjärnsläpp? 2 kommandon först, sen 2 för att få stopp på det hela och sen skulle han inte komma igen?!)
Sändande med ställande (rutan) 0 (drar iväg åt helt fel håll, lustigt nog i exakt samma riktning som när vi tävlade på samma klubb tidigare i somras?! Vimsade sedan RUNT rutan länge och väl...)
Apportering 0 (även här drog han iväg i "fel" riktning, kom på sig, kollade apporten, var på väg till mig utan den, fick ett par rejäla dk och tog sen in föremålet men då var det ju liksom kört)
Fritt hopp över hinder 9 - avslut något bakom (H sitter lite för långt bak vid min sida - detta håller jag på och sliter mitt hår över... men åtminstone ETT moment funkade, och dethar ju havererat på våra 2 senaste tävlingar så man får vara glad för det lilla!)
Fjärrdirigering 6 - dk sitt, något sakta ligg (inte mkt att säga, återigen detta "jag ligger matte, jag ligger"...)
Helhetsintryck 5 - stor okoncentration (jag kan bara hålla med - men en betydligt "positivare" okoncentration än vi haft många ggr tidigare)

Dagens höjdpunkt var klubbkamraten som kom 5:a i lydnadsettan på 178,5 poäng, grattis Ewa!

Nu samlar vi ihop oss och fortsätter träna. Det har ju ändå börjat kännas som att "nu är det på väg åt rätt håll".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nästa gång fixar ni det!

Anonym sa...

På´t igen bara!! :9