fredag, augusti 17, 2007

Äntligen fredag!

Jaha - vart tog den här veckan vägen då?? Dagarna har rasslat iväg med en farlig fart. Nåväl, nu är det äntligen fredag i alla fall. Hampe har varit med mig på jobbet idag också och ja, jag är SÅ glad över att det är så MÅNGA på mitt jobb är positiva till hundbesök på kontoret. Vi är ändå i runda slängar 70 personer (tror jag) på jobbet och slående många av dessa kommer gärna och gullar med besökande hundar (även andra än mina alltså). Nackdelen är väl möjligen att det kan vara svårt att få något vettigt gjort om besökarströmmen blir för strid, men det tar jag gärna!

Så här inför helgen så har jag "som vanligt" en låååång lista med saker "att göra". Nu ikväll har jag dock bestämt mig för att jag ska slappa i soffan. Ibland måste man vara lite lat också!

När jag kom hem från jobbet låg det en snigel och mumsade på nerramlade kronblad från den "magiska" dahlian. Jag gjorde processen kort med kräket och attackerade den med en spade. Det är väl möjligtvis en sådan insats jag skulle kunna överväga ikväll, en liten jakttur i trädgården. Å andra sidan har B tagit med sig alla hushållets pannlampor så detta måste i så fall ske före mörkrets inbrott. Vi får se vad jag orkar ta mig för på det området.

1 kommentar:

Http://brewitzochco.blogspot.com sa...

Haha, gör som jag köp grabbar med haciendas på ryggen, har inte sett en mördarsnigel efter det....