fredag, augusti 10, 2007

Köp en lott?!

Igår kväll tittade jag på molnen och sa att "äh jag chansar och hänger ut tvätten". Inte helt oväntat hade den fått en (eller flera) extra sköljning(ar) imorse. Nåja, lika bra att låta den hänga över dagen - värre kunde det knappast bli.

På eftermiddagen idag blev jag uppmärksammad på att det var inställda tåg på den sträcka jag åker till och framför allt FRÅN jobbet. Det såg dock ut som att det tåg jag siktade på för min hemfärd skulle gå "som vanligt". För säkerhets skull kilade jag ner till stationen lite tidigare än normalt för att eventuellt kunna börja titta på alternativa lösningar. Men se - tåget gick!

När jag kom hem så var det TYST i hundgården. Normalt sett så väsnas "grabbarna" en del när de hör att någon av våra bilar kommer hem (enligt närmaste grannarna så skälls det "sporadiskt" under dagtid men "vi hör ju när ni kommer hem..."). Kors i taket igen, så att säga.

Och när jag kände på tvätten så var den om inte torr, så i alla fall nästan. Det är såna här gånger som man brukar säga "köp en lott". Men se det hade jag redan gjort på hemvägen och tydligen var turen förbrukad för någon triss-vinst blev det inte - den här gången heller...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, nä Bibblo, man kan inte få allt, torr tvätt i detta fuktiga väder får man vara glad åt........
Jag har oxå börjat blogga kolla om du vill på www.blogtown.se/blog.php?id-annebrew

Anonym sa...

Bara skojja, den funka inte, har nu http://senilahunden.blogdog.se istället..........