onsdag, augusti 01, 2007

Hopplöst efter

Igår ramlade både Ikea-katalogen och Jotex-postorder ner i brevlådan. Och jag konstaterade att jag är HOPPLÖST efter när det gäller heminredningstrender. När jag nu äntligen accepterat att ha en soffgrupp i "tråkig" färg (nåja, för att vara grå/svart ÄR den snygg) och tänkte att "då får man väl piffa upp det hela med några kuddar och nya gardiner i någon färg..." - vad händer då?? Jo - trenden är uppenbarligen att textilerna i hemmet ska gå i svart och vitt?! Pust...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, är du trendslav? Det är INTE olagligt att ha färgglada kuddar och gardiner, även om trenden är en annan. ;-)

Bibbi sa...

Nej, jag är verkligen inte slav under trenderna - tvärtom, uppenbarligen... Problemet är snarare att när jag vill ha ex-vis röda gardiner så föreskriver "trenderna" svart-vitt, och hur lätt är det då att hitta något rött (eller grönt, eller blått)?!

Anonym sa...

Den som söker hon finner! ;-)