torsdag, augusti 16, 2007

Utmaning på flera sätt...

Ikväll var det dags för klubbtävling i agility på HU-klubben. Eftersom jag numera inte tränar agility mer än ytterst sporadiskt, så hade jag inte direkt några förhoppningar om större framgångar. Men eftersom Hampus innan kvällens övningar låg god tvåa på "årsbästa-listan" med bara EN enda sketen poäng upp till ettan, så hade vi (jag) som mål att försöka gå "lika" med ettan, eller åtminstone inte göra bort oss helt. Detta kan väl betraktas som en form av utmaning?! I första klassen blev det disk för både oss och "motståndaren". I andra klassen tog sig våra kombattanter i mål med 10 fel, men när Hampus bestämde sig för att hindret efter balansen MÅSTE vara långhoppet, när det i själva verket var en tunnel, så var diskningen ett faktum för vår del. Nåja. Han var duktig och hade bra fart TROTS att jag vrålade NEJ flera gånger tidigare på banan när han var på väg åt fel håll (hade väl lite grann en plan på att försöka "fegköra" lite men Hampe hade andra idéer?!). Man får ju ALDRIG säga nej på agilitybanan, säger "dom som vet". Tja... vi siktar som sagt inte på SM, jag vet ärligt talat inte ens om det någonsin blir någon mer tävling utanför klubbnivå. Men man ska aldrig säga aldrig, det erkänns.

Den andra utmaningen är av bloggkaraktär. Det är ju inte utan att man blir smickrad när det hela går ut på att lista sina favoritbloggar... Nu läser jag ju inte så stora mängder bloggar (herregud, så lite tid, så mycket Internet...) men några blir det så jag ska väl kunna fixa detta.

Så här går det till:
“Man väljer ut och skriver om fyra bloggare eller personer med hemsidor som inspirerar. Dessa fyra blir i sin tur utmanade att välja ut fyra sådana bloggare/personer att skriva om”


Utan någon egentligen inbördes ordning, men dock, blir mina val följande:

1. Lotta med Iza och Karlsson
Är den som har skickat denna utmaning till mig och jag är naturligtvis glad över att finnas med på hennes "topp-4"! Som vanligt så "håller jag med" så om ni läser Lottas motivering kring min blogg, så säger jag ungefär samma sak om hennes. Vi brukar tycka lika på det hundforum där vi "lärde känna" varandra, så också i detta fall...

2. Helena
Min "äldsta" kompis - eller vän kanske är ett bättre ord! Ja inte så att det är HON som är gammal utan helt enkelt den jag känt längst och fortfarande har regelbunden kontakt med. Förmodligen den som vet mest om mig, förutom jag själv... Skriver bra och underhållande, fast lite sällan, om allt mellan himmel och jord - katter, löpträning och vardagslivet som återvänd "utlandssvensk".

3. Magda
Klubbkompis i min "ursprungliga" BK som klart underhållande berättar om livet med hund - och whiplash... Vissa dagar är jag helt klart gladare än andra över att vara FRISK när jag läser Magdas blogg.

På fjärdeplats börjar det bli lite trångt... men jag får väl besluta mig för att välja ut en...
4. "Lime"
Något okonventionellt är det antagligen att på detta sätt följa ex-sambons fortsatta liv. Så ni som undrat över kommentarerna till min blogg, vet nu vem denne kommenterare är. Redan när vi bodde ihop var han oerhört underhållande i sitt sätt att använda ord, i såväl talad som skriven form. Vissa inlägg har jag nästan skrattat så jag gråtit åt... Lite av varje men av förklarliga skäl mycket fokus kring livet som småbarnspappa.

För er som INTE kom in på listan den här gången - det kommer kanhända fler chanser, ta det inte personligt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen! Jag trodde du missat utmaningen...

Bibbi sa...

Nej då, här har inte missats någon utmaning... (eller jo, lite tidigare i år var det nog en jag "hoppade över") Det gällde bara att hitta ett bra tillfälle att gräva i vilka mina "favoriter" egentligen är.

Anonym sa...

Man får tacka :) :) Vad kul att hamna i den utmaningen! Skall anamma den så snart möjlighet ges!