onsdag, augusti 29, 2007

Mindre gnäll...

B är på möte för 3:e kvällen i rad (!) - ibland kommer mötena i svärm... Det ligger alltså helt och hållet på min lott att ta hand om hundarna. Jag och hundarna har varit i skogen på rundan där och jag passade på att lägga ett kort spår åt Hampus (som förresten har namnsdag idag - det blev ett tuggben som present), ca 200-250 meter, 6 apporter och 1 vinkel. Det gick helt klart över förväntan. Tydliga markeringar på 5 av apporterna. Och det börjar faktiskt se ut som att polletten håller på att ramla ner - matte vill ha de där löjliga pinnarna!!

Hur bra det är för min lätt tillknycklade vrist att vara ute i skogen på det här viset kan förståss ifrågasättas... Just nu känns det inte så lyckat, faktiskt.

Gårdagens inlägg blev så oerhört gnälligt (men ibland är det faktiskt så där det känns...) så idag skriver jag inte så mycket. Tänkte visa lite bilder från trädgården istället. Håll till godo!


Clematis Tangutica

Jag sådde en fröblandning "klätterväxter" i våras. Ur ett av fröerna kom det såna här blommor...

... som nu har börjat utvecklas till - Pumpor!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gratta Hampus en dag i efterskott från mig! Tycker du var duktig på tjejmilen. Själv struntade jag i vätskekontrollerna och trängde mig bäst det gick den gången jag sprang, och det sparade jag några minuter på om jag jämför med din tid - så gör det nästa år;)

Unknown sa...

Man undrar ju hur grabbsen gjorde innan man kom in i bilden - för visst klarade de av att äta, tvätta, ta hand om djuren fast det är många möten, och en hel massa annat, utan hushållerska?
Men de är ju rätt goa ändå, de små liven...

Bibbi sa...

Viss klarade dom sig - men vissa saker som vi tjejer tycker är viktiga, rationaliserades nog bort... Å andra sidan känner jag killar (öhh - jo, 2 st) som är mer pedantiska än vad jag själv är - men de är inte många!