tisdag, september 23, 2008

Allt har sin förklaring...

Var inne och snurrade på internetbokhandelns sida igen... Fortfarande läget oförändrat. Snurrade runt lite på sidan och hittade en FAQ - under rubriken "lagerstatus" insåg jag varför det ser ut som det gör. "Vi har inget eget lager". Aha. De beställer alltså hem böckerna först och skickar dem sen vidare till mig. Kan ju ge mig den på att det är EN enda liten bok som nu fördröjer leveransen.

Dagens jobbmässiga ambition gick bra förresten. Har tuggat mig igenom ytterligare en manual och hittat några småfel i en annan. Det är ganska spännande att i princip läsa 3 dokument parallellt för att hitta den bästa/rätta formuleringen...

Om en halvtimme ska jag ge mig ut och jogga lite tänkte jag, innan det blir kolmörkt. Innan dess kanske jag ska ta ett tag med ett protokoll (surdeg)? När jag nu är i jobbartagen... (jodå, jag har haft "rast" - husse var hemma och åt middag och stack iväg igen)

Efter joggingen ska jag göra ett försök att få till ett svar på inlämningsuppgiften för arbetsrätten, som jag visserligen begärt (och fått) uppskov med till på söndag (skulle egentligen vara inne på torsdag). Jag BORDE kunna lösa den med det material vi har fått hemskickat, det jag har snappat upp på föreläsningarna och det material som finns online. Värre är det med organisationssociologi-uppgiften, som också ska vara klar på söndag och som består i att man ska ha läst vissa saker i två böcker och göra en "mini-uppsats" kring detta. Bara att hålla tummarna för att böckerna kommer före helgen - annars blir det problem....

Inga kommentarer: