tisdag, september 23, 2008

Utmanad...

Fast inte på det "vanliga" bloggsättet dvs att man ska svara på en massa frågor. Nä, nu var det hela lite mer handgripligt. Det handlar om armhävningar... Min kamrat H hade hittat en sida på nätet - träna dig till att göra 100 armhävningar på 6 veckor?! Eftersom jag har haft lite ont i en armbåge har jag inte riktigt vågat sätta fart med detta men idag chansade jag efter ett kort joggingpass (med båda hundarna som sällskap - som vanligt Otto före och Hampe efter matte). Hela 12 st klarade jag av, det hade jag faktiskt inte trott. Nog för att jag har ett förflutet men de flesta av mina "gamla" muskler trodde jag befann sig i vila!!

Just nu sliter jag mitt hår över den här arbetsrättsliga inlämningsuppgiften. Teoretiskt sett känns det som att jag vet vad svaret är - men det ska ju underbyggas med hänvisningar till lagrum, ev. aktuellt kollektivavtal osv. Pust! Jag gillar ju att skriva så den biten är egentligen inget problem, men man ska ju skriva på "rätt sätt" också i dessa sammanhang. Tror i alla fall att jag har hittat en tillämplig lagparagraf nu. Alltid en bra början!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att du inte skickade DEN utmaningen vidare (till mig). ;-)

Unknown sa...

Vad var det jag sa ;) Kör på!