måndag, september 15, 2008

Det man inte har i huvet...

... får man ha i benen, brukar det ju heta. I mitt fall vet jag dock inte riktigt var jag ska ha "det" den här gången?!

Jag skrev ihop min inlämningsuppgift igår kväll och skickade in den på det anvisade sättet (på ett "publiceringsforum" som bara var öppet under inlämningsdygnet). Lagom när vi gått och lagt oss insåg jag att jag nog hade glömt skriva mitt namn i själva dokumentet. Det syntes ju visserligen vilken användare som skickade in till forumet men, hm, jag insåg att det nog stått någonstans i instruktionerna att man skulle skriva namn på uppgiften. Aj då. Nu var jag inte så road av tanken att skutta upp ur sängen och sparka igång datorn vid halvtolvtiden, så jag lät det hela bero. Jag har dock idag skickat ett meddelande till en av de "kursansvariga" och förklarat mitt misstag. Vi får väl se om de sparkar ut mig från kursen pga detta, eller vad som händer...

Eftersom vi just nu befinner oss i ytterligare en vecka med väldigt få "planerade" kvällsaktiviteter så passar B på att jobba med bygget på kvällarna. Alltså är hundarna orastade när jag kommer hem. Eller snarare "trädgårdsrastade". Det är skönt med staket!! Alltså - det blir den vanliga promenaden när jag kommer hem. Sen passade jag på att springa en kort tur också, och båda grabbarna fick följa med. T.o.m Hampus höll ett hyggligt tempo - det är Hampe-väder nu. Typ 10 grader och mulet...

SEN var det dags för middag - eller kvällsmat som det heter här i Skåne. Och jag konstaterade att "det känns som vi får mycket mer gjort när vi äter så här sent"...

1 kommentar:

Unknown sa...

Var det på Tessin man fick poäng för att ha skrivt sitt namn på provet? För att alla glömde det alltså. Har för mig att det var nåt samhällskunskapsaktigt...