fredag, september 12, 2008

Många kockar...

... ger en sämre soppa!

Enligt uppgift har leverantören kopplat in en "svenskspråkig resurs" som har tittat på det dokument jag just nu sliter mitt hår över. Jovisst, men... vi har ju haft vissa tankar med hur saker har utformats. T.ex. så beskrivs det på ett ställe hur man ska "trycka på knappen vid kategori-fältet", där tanken är att fetstilen ska markera att "kategori" är det som står på skärmen, vid fältet i fråga. Därav också den medvetna "bindestreckssärskrivningen". Nu har något ljushuvud - antagligen den "svenskspråkiga resursen" skrivit ihop ett antal av dessa... Vad sägs om "antalrubriken"... Skrivihop i all ära men det här blev för mycket även för mig.

Ett sätt att komma runt problemet hade ju varit att redan från början skriva "knappen vid fältet kategori" och det får det nog bli nu. När det är så mycket annat som är galet så ger jag upp min idé om att sluta vara petig.

1 kommentar:

Unknown sa...

Peta på du, det låter ju verkligen som om det behövs!!! Fast om alla var lika noga som du skulle du ju inte behövas förstås... ;)