lördag, september 06, 2008

Ju fler vi är tillsammans!

Idag samlade vi styrkorna och förberedde morgondagens agilitytävling. Vi var 10 personer på plats och det gick rasande snabbt. På 2 timmar var vi i stort sett färdiga och då hade vi t.o.m hunnit äta varsin grillad korv! Vad härligt det är när man är många som hjälps åt. TILLSAMMANS är ju en av värderingarna på mitt jobb...
OK, nu är det en ganska liten tävling vi ska ha, men ändå. Extra kul är faktiskt att så många "icke-agility-människor" ställer upp och hjälper till med allehanda uppgifter: "Vi kan ju inget om det här, så tala om för oss vad vi ska göra". Jag kunde heller inget om agility för ca 6 år sen... och många av bruksrävarna kunde säkerligen inget om bruks för x antal år sen när de var nya där. Så länge man är villig att lära sig nya saker så går allt!

På temat lära sig så har jag sparkat igång mina distansstudier. Det är en spännande ny värld - onlineföreläsningar som man kan kolla på hur många gånger som helst (så länge man är uppkopplad) och en massa andra spännande funktioner. Jag har i alla fall besvarat den första inlämningsuppgiften, nu återstår att se om svaret "duger" dvs är tillräckligt akademiskt...

Idag sänder vi också en tanke till Inger o Lasse på kennel Hornlakes som har fött upp Hampus. Igår fick de låta Basil somna in för gott. Basil var halvmorbror till Hampe och halvbror till Simba så det finns en del beröringspunkter.

1 kommentar:

Unknown sa...

Lära sig nytt är skitkul! Kör hårt med dem så kan de ta över allt möjligt fixande sen :)