måndag, september 22, 2008

Hur svårt kan det vara??

I förra veckan fick jag äntligen "tummarna ur" och beställde den kurslitteratur jag behöver för att följa mina distanskurser. Jag vet faktiskt inte riktigt varför jag inte kom till skott snabbare, möjligen hade jag nån idé om att jag skulle besöka en bokhandel "irl" men se det blev ju inte av. Redan efter 1 dygn kunde jag på nätet konstatera att 3 av 5 böcker hade status "bekräftat", efter ytterligare 24 timmar hade alla 5 den statusen. Men sen då?? Hur svårt kan det vara att förflytta dem till status "skickade"???? Bekräftad borde ju betyda att böckerna finns inne och är framplockade åt mig, eller??

Ibland drabbas jag av "blogginlägg" som ramlar in i min hjärna när jag är ute och går med hundarna, eller på väg till jobbet, eller... ja, varsomhelst där jag inte har möjlighet att ens skriva ner vad det handlade om. Och sen - är det bara borta. Suck... Jag vet att jag hade ett par såna tankegångar under helgen men ack så bortblåsta dessa är.

Imorgon tänker jag sitta hemma och jobba och verkligen gräva ner mig i manualarbetet. Stänga av telefonen och routern och vara "onåbar" (chefen har mitt hemnummer om det skulle hända nåt "akut"). Bara därför dyker väl plåtslagarna upp... Men det kan det vara värt, i o för sig.

Bra prylar
En helt annan sak som hänt den senaste tiden är att jag, genom goda vänners bloggar, fått tips på några smarta prylar!
1) Lock-laces - är det någon som har sett dessa i Sverige ännu??? Min snälla kompis H har skickat hit från England och de är testade nu. Suverän pryl för mig som är för lat för att knyta upp skosnörena hela tiden... (och därmed "förstör" skorna snabbare än nödvändigt)
2) Personlig almanacka - ett stort tack till H som tipsade om denna fantastiska pryl. När jag gick sista året på gymnasiet så gjorde jag min egen kalender, eftersom jag inte tyckte att de som fanns i handeln "dög". Sedan dess har jag ställt in mig i ledet och haft sånt som... "funkat". De senaste 2 åren den A5-pärm som min arbetsgivare tillhandahållit (men den är onekligen i största laget - skulle kunna användas som tillhygge...) Nöjd har jag egentligen aldrig varit. Här ska beställas - helt klart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hittar du "lösa" Lock-Laces någonstans får du gärna meddela mig. Skulle behöva nya till ett par skor som har sådana, av födsel och ohejdad vana, men där en "flärpen" sagt upp sig.

Unknown sa...

Bokhandeln B kan vara lite långsam ja. Verkar nästan som om de bara hämtar böcker på lagret en gång om dan eller nåt...