torsdag, september 25, 2008

Publicerad!!

Jag glömde ju alldeles bort, i dimman, att jag skulle skryta lite! Jag har, för första gången i mitt liv, blivit publicerad i en "riktig" tidning. Alltså en sån som inte bara är till för medlemmarna i föreningen eller organisationen. OK, jag hade ju en rätt stor läsekrets när jag jobbade som redaktör för Sv. Kanotförbundets medlemstidning, men det var jag ju liksom anställd för då, så det var en annan sak...

Saken är den, att vi skickade ett litet "pressmeddelande" till de närmaste tidningarna när vi skulle ha agilitytävlingen. Och se - gratistidningen "Lokaltidningen" (som kommer en gång i veckan - eller är det varannan?) nappade. Dock hade de inte möjlighet att skicka dit nån, "men skriv gärna något själva och skicka med lite bilder". Så jag skrev. Och en av klubbkamraterna bistod med ett foto (på undertecknad och Hampus, ingen direkt skön stilstudie men det var ju bättre än inget alls). Vad jag kan bedöma utan att ha jämfört mitt originalalster, så har de inte gjort några större redigeringar av texten utan tagit den i stort sett rakt av. Roligt!!

Länk till online-versionen av tidningen har ni här - bläddra till sidan 4.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är alltid roligt att bli publicerad! Vänta bara till den dagen du får betalt också. :) Det inträffade ju ett antal gånger när jag skrev för Bra Hund. Fick ju in en riktig artikel i Borås Tidning också, även den betald. Det kändes bra.

Bra skrivet för övrigt. :)

Bibbi sa...

Tack, beröm från en "likasinnad" sitter alltid bra!

Jo, det där med betalt var en tanke som föresvävade mig också - men man får väl börja någonstans... Funderade faktiskt på att vi borde skicka in något om söktävlingen vi hade helgen efter agilityn också. När det gick så här lätt att få in det, menar jag...

Visst artikelskrivande ingick ju i mina arbetsuppgifter under 90-talet men då hade jag ju en miljon andra arbetsuppgifter också, månadslön och målgruppen var tydlig, så att säga.

Unknown sa...

Vad roligt, grattis!!!